Ryhmäliikunta

Puhtia päivään – tietenkin jumpalla! Liikunta on elämän eliksiireistä mahtavin: se antaa puhtia harmaimpaankin päivään, auttaa jaksamaan ja tekee eetvarttia myös psyykelle! Valitse itsellesi sopivin ja mielekkäin, kokeile näistä tai pyydä apua ja löydä itsellesi sopivin ryhmäliikuntamuoto. Tunneille ei tarvitse varata paikkaa ja voit tulla kesken kauden haluamallesi tunnille!



 

Kunto Zumba
on tavallinen perus Zumba tanssia ja koko vartalon muokkauksen voimakas kuntotreeni
yhdessä samalla tunnilla. Käytetään cardio-aerobinen Zumba-tanssi askelta ja tehokkaita voima-liikeitä kuminauhalla, käsipainolla, steppi- laudalla jne, lopuksi vatsalihaksen osa ja venyttely. Ohjaaja Olga Niemelä

Kevyt Zumba 
Tämän perusteisiin rakentuvat räjähdysmäisen ohjelman seuraaminen on niin helppoa, että se sopii kaikenikäisille ihmisille! Tähän virkistävään latinavaikutteiseen tanssi- ja harjoitteluohjelmaan sisältyy merengueta, salaa, cumbiaa, napatanssia, flamencoa, tangoa jne. Perustanssi-askelta, ei ole hyppyä, helppo yksinkertainen koreografia. Tämän käsikirjan avulla osanottajille voidaan taata turvallinen ja tehokas koko kehon kattava harjoitus. Ohjaaja Olga Niemelä



 

Ni-Se

Koko tuki- ja liikuntaelimistön liikkuvuutta, lihaskestävyyttä ja tasapainoa edistävää harjoittelua.
Täysi napakymppi jokaiselle! Ohjaaja Tiina Suikki

 
Voi Hyvin 

Tunnilla tutustutaan eri tapoihin pitää kuntoa yllä. Tule oppimaan uutta ja ennaltaehkäisemään iän tuomia haittoja. Liikunnan ilo tarttuu porukassa ja huolet ja murheet jäävät taustalle. Tavoitteena kokonaisvaltainen hyvä olo. Ohjaajana Tiina Suikki


Vahva Emäntä/ Isäntä 

Tunneilla vuorotellaan erilaisilla lihaskuntojumpilla. Tunti sopii kaikille ja liikkeitä voi suorittaa juuri niin raskaina kuin haluaa. Tarkoituksena kehittää lihaskuntoa ja vahvistaa erityisesti asentoa tukevia lihasketjuja hauskoilla harjoitteilla.
Ohjaajana: Olga Niemelä
 

Easy Line 

Tarjoaa hyvän mahdollisuuden voimaharjoittelun ja aineenvaihdunnan tehostamiseen. Ohjattu Easy Line tunti parantaa tehokkaasti voima- ja kestävyysominaisuuksia, hapenottokykyä tai ylläpitää työkykyäsi. Ohjaajana Tiina Suikki/ Lasse Räisänen



Kinesis

Tulet vahvemmaksi ja kiinteämmäksi. Parannat samalla kertaa kehosi hallintaa, tasapainoa ja nivelten liikkuvuutta. Kinesiksen avulla voit helposti kehittää yleiskuntoa, lihaskestävyyttä ja lisätä harjoitusten vaativuutta tasosi mukaan. Ohjaajana Tiina Suikki



PerusPilates 

Helppoja Pilates-tyyppisiä harjoitteita chiball-palloa apuna käyttäen. Soveltuu hyvin kaikille ja erityisesti selkä- ja ryhtiongelmien kanssa kamppaileville. Tältä tunnilta saat varmasti apua kehon keskilinjan löytymiseen. Ohjaajana Tiina Suikki.


Pilates 

Tule haastamaan keskivartalon syvät hallintalihakset ja hankkimaan uutta voimaa ja ryhtiä koko olemukseen! Ohjaajana Tiina Suikki/
Pirjo Uosukainen-Hakala

 

Venyttely-Rentoutus 

Liikkuvuutta ja lihasrentoutta lisäävä tunti jossa tarkoituksena myös henkinen rauhoittuminen.Tunnin ohjaa Tiina Suikki

 

Rivitanssi
Tunneilla opetellaan lajin perusaskeleet nimityksineen eri tyylisten helppojen tanssien yhteydessä. (paria ei tarvita).
Tuntien tavoite on innostaa lajin pariin ja tutustuttaa sen monipuolisuuteen.
Ota mukaan sisä- lenkkarit, tai tossut, sekä    annos reipasta ja iloista mieltä!
ohjaaja Ritva Rinne


 

EasyLine
Helppo perustunti kaikenkuntoisille. Käytetään myös Kinesis-laitteita, ilmanpainelaitteita sekä kevyitä irtopainoja. Kaikki mukaan! Ohjaaja:Lasse Räisänen


Kahva+kunto
Tunnilla tehdään sekä  kahvakuulaliikkeitä että perinteisiä lihaskuntoliikkeitä, soppaa sekoitetaan sykkeennostoilla. Hiki pintaan!
Ohjaaja:Lasse Räisänen