Ryhmäliikunta

Puhtia päivään – tietenkin jumpalla! Liikunta on elämän eliksiireistä mahtavin: se antaa puhtia harmaimpaankin päivään, auttaa jaksamaan ja tekee eetvarttia myös psyykelle! Valitse itsellesi sopivin ja mielekkäin, kokeile näistä tai pyydä apua ja löydä itsellesi sopivin ryhmäliikuntamuoto



 

Muokkaus 

Vauhdikas Muokkaustunti kaiken ikäisille. 
Aluksi 15min aerobinen lämmittelysarja, 30min lihaskuntoa eri välineitä käyttäen.
Lopuksi venyttely.
Ohjaaja: Ira Haavisto

 

Fysio Ni-Se

Koko tuki- ja liikuntaelimistön liikkuvuutta, lihaskestävyyttä ja tasapainoa edistävää harjoittelua.
Täysi napakymppi jokaiselle! Ohjaaja Tiina Suikki

 
Vauhdikas Ni-Se

Koko tuki-ja liikuntaelimistön liikkuvuutta, lihaskestävyyttä ja tasapainoa edistävää harjoittelua, erityisesti selkärangan hyvinvointi huomioiden. Sopii jokaiselle, tehokkuutta ja liikkeitä voi säädellä oman kunnon mukaan. Ohjaajana Sanna-Mari Saarimäki



Voi Hyvin 
 

Tunnilla tutustutaan eri tapoihin pitää kuntoa yllä. Tule oppimaan uutta ja ennaltaehkäisemään iän tuomia haittoja. Liikunnan ilo tarttuu porukassa ja huolet ja murheet jäävät taustalle. Tavoitteena kokonaisvaltainen hyvä olo. Ohjaajana Tiina Suikki/ Kati Rantamo


Vahva Emäntä/ Isäntä 

Tunneilla vuorotellaan erilaisilla lihaskuntojumpilla. Tunti sopii kaikille ja liikkeitä voi suorittaa juuri niin raskaina kuin haluaa. Tarkoituksena kehittää lihaskuntoa ja vahvistaa erityisesti asentoa tukevia lihasketjuja hauskoilla harjoitteilla.
Ohjaajana: Kati Rantamo
 

Kuntojumppa 

Monipuolinen hikiliikuntatunti, joka koostuu 15 minuutin alkulämmittelystä helpoilla askelsarjoilla, 30 minuutin lihaskunto-osuudesta ja loppuun 15 minuutin venyttelyt. Kuntojumppa sopii kaiken tasoisille liikkujille. Ohjaajana Tiina Aaltonen/ Melina Nurminen

 

Easy Line 

Tarjoaa hyvän mahdollisuuden voimaharjoittelun ja aineenvaihdunnan tehostamiseen. Ohjattu Easy Line tunti parantaa tehokkaasti voima- ja kestävyysominaisuuksia, hapenottokykyä tai ylläpitää työkykyäsi. Ohjaajana Tiina Suikki/ Lasse Räisänen/ Kati Rantamo/ Eeva Kanerva

Voima/Kunto

Ohjaajana Lasse Räisänen


Kinesis

Tulet vahvemmaksi ja kiinteämmäksi. Parannat samalla kertaa kehosi hallintaa, tasapainoa ja nivelten liikkuvuutta. Kinesiksen avulla voit helposti kehittää yleiskuntoa, lihaskestävyyttä ja lisätä harjoitusten vaativuutta tasosi mukaan. Ohjaajana Tiina Suikki


Niska-Selkä
ohjaajana Lasse Räisänen


TehoTreeni 45`
Ohjaajana Kati Rantamo

 

PerusPilates 

Helppoja Pilates-tyyppisiä harjoitteita chiball-palloa apuna käyttäen. Soveltuu hyvin kaikille ja erityisesti selkä- ja ryhtiongelmien kanssa kamppaileville. Tältä tunnilta saat varmasti apua kehon keskilinjan löytymiseen. Ohjaajana Tiina Suikki.


Pilates 
Tule haastamaan keskivartalon syvät hallintalihakset ja hankkimaan uutta voimaa ja ryhtiä koko olemukseen! Ohjaajana Tiina Suikki/ Kati Rantamo

 


Venyttely-Rentoutus 

Liikkuvuutta ja lihasrentoutta lisäävä tunti jossa tarkoituksena myös henkinen rauhoittuminen.Tunnin ohjaa Eeva Kanerva
 

Balance 

Tasapainoa, kehonhallintaa ja liikkuvuutta kehittävä
rauhallinen tunti. jolla liikutaan pehmeästi ilman kenkiä.
Tunnilla harjoitetaan keskivartalon syviä
tukilihaksia ja tasapainoa, tehdään liikkuvuusliikkeitä ja
venytellään. Erittäin hyödyllinen ja rentouttava tunti, joka
soveltuu jokaiselle. Ohjaajana Sanna-Mari Saarimäki



Jooga
Yin jooga on rauhallista ja rentouttavaa. Harjoituksissa keskitytään oman kehon tuntemuksiin ja hengitykseen.
Lempeitä pitkiä venytyksiä. Sopii hyvin rauhoittamaan arkea ja vastapainoksi muulle treenaamiselle.
Ohjaajana Nina Pauhu


Lavis
Ohjaajina Sari Pärssinen/ Kati Salmijärvi


Kipu
sisältö on kaikkea mahdollista kipuun liittyvää. Tunnin tempo on rauhallinen. Saattaa sisältää lyhyttä teoriaa tunnin aiheesta, venytys, rentoutus, asentotunto harjoitteita yms. Tarkoitus on oppia tuntemaan/tunnustelemaan kehon asentoa, havaita lihaskireyksiä, vaikuttaa kipuun, parantaa liikekontrollia sekä venyttelyä että lihasvoimaa parantaa niin että kehoa käytetään tasapainoisesti.
Ohjaajana Satu Andersson